Cut The Shit

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Cut The Shit

Connecting people

3 posters

Fly on the Wings - Wingauksen moraali ja etiikka

Lorentz Cinnamon
    Lorentz Cinnamon

Viestien lukumäärä : 135

Fly on the Wings - Wingauksen moraali ja etiikka Empty Fly on the Wings - Wingauksen moraali ja etiikka

Viesti  Lorentz Cinnamon La Helmi 21, 2009 6:56 am

Johdanto:
    Minulla on tässä nyt jonkun aikaa ollut aina joku wingmani mukanani. Siitä saakka kun tapasin CTSn, niin minulla on aina ollut vähintään yksi wingman oltuani kentällä pelailemassa. Tärkein asia kun otetaan aiheen wingman esiin, on se että te tunnette toisenne. Ymmärrätte toisenne, ja tiedätte mitä kummatkin miettii. Wingmanin rooli on erittäin tärkeä, ja sen takia olla selvänä eri wingman etiikka ja moraali. Sitten on myös olemassa erityisiä taktiikoita ja tekniikoita jolla wingausta saa edistettyä.
    Meillä on monen kanssa ollut silti tilanteita jolloin wingaus on mennyt pieleen. Toinen ottanut toisen targetin, wingman vahingossa pelästyttänyt pois toisen targetin, tai sitten wingman on ollut vaan huonona tukena kun toisella mennyt vähän huonommin.

Suuntaus/säännöt:
    Luotettavuus ja lojaalisuus, erittäin tärkeätä kaikkialla, työpaikalla, jalkapallokentällä, perheessä ja ystäviä kohtaan. KAIKKIALLA. Myös wingauksessa. Mitä sitten lojaalisuus tarkoittaa Wingauksessa?
    • Aina naura toistenne vitseille ja negauksille
    • Aina kunnioita toista <- Tärkein kohta mielestäni!
    • Yhtä mieltä keskusteluissa
    • Älä anna jonkun toisen tulla väliin
    • Jos target näyttää enemmän kiinnostusta wingmania kohtaan, niin lähdette setistä pois tai sitten wingmani lähtee siitä pois
    • Älkää kinastelko setin nähden
    Henkilökohtainen kontakti, sillä minä tarkoitan seuraavaa:
    • Sisäiset vitsit ja aiheet
    Kertokaa tarinoista jota olette tehneet yhdessä – kuten seuraavalla tavalla: Muistatko kerran kun me tavattiin…
    • Setin omistaja on se joka valitsee targetin, avaaja saa valita, jos kummatkin lähestyy samaanaikaan niin päätätte ennen kenen targetti on kenen… tai sitten se näyttäytyy setissä… kyllä se yleensä selviä.
    Ei kinoo, eli ei mitään kinoo wingin targettia kohtaan. Jopa kättelyä ei välttämättä tarvitse, sillä on helppoa tehdä siitä kättelystä hiukan flirttailevan.

Aina hyvä jos pystyt winginä pitämään poissa muut ryhmän jäsenet. Jos näet että wing ja target on saamassa yhteyttä niin anna hänen aloitta isolointia ja mahdollista extraktionia.

”Etsi jotakuta”
    Yksi aukaisee setin ihan kuten aina, sitten kun wingman tulee ja kysyy ”jos hän on nähnyt X?”. Silloin setin avaaja joko vastaa ja esittää wingmanin setille, tai sitten jos ei tarvitse apua niin hän sanoo ”näin hänet viimeksi paikassa X, katso sieltä”, tällä tavalla saat sanottua wingamanille että hänen ei ole hyvä olla siinä sanomatta sitä suoraan sillä tavalla että se saattaa olla targetille liian selvä juttu.

Wingin käyttäytyminen setissä
    Yritä aina saada setin avaajan ja wingmanisi olla enemmän Alpha. Älä koskaan yrittää AMOGata häntä, sen sijan anna hänen AMOGata sinua.

DHV/Social Proof
    • Antakaa toisellenne Social Proofia
    • Anna hänelle social proofia jos hän on HBn kanssa yksin. Mene siitä ohi moikkaa nopeesti tai sitten heitä pienen kommentin
    • Kerro DHV-kertomuksia
    • Keskity enemmän wingmaniin. Tarkoituksena on saada HBt mukaan teidän hauskan pitoon. Tytöt tulevat kakkosen tärkeysjärjestyksessä.

Yksi erittäin tärkeä wingaus seikka on asia jota olen itse miettinyt viime aikana tosi paljon. Se on silloin kun on ”se huono ilta”; state alhaalla, ei saa mitään aikaiseksi ja iso AA. Miten silloin kuuluu wingmanin auttaa? Sanoisin vastauksena että opi todellakin tuntemaan wingmanin. Silleen että teillä on täysi luottamus toisianne kohtaan, ja tiedätte todellakin miten hän miettii. Sillä tavalla tiedät myös miten kohdata wingmaniasi kun hänellä on se huono ilta. Ehkä tarvitset antaa hänen olla vähän aikaa, tai sitten tulet kannustamaan, tai ehkä vetää hänet settiin tai vaan puhumalla hänelle hiukan järkeä. Toki on myös tärkeätä wingmanina muistaa että ei vedä alas ystävää jolla on hyvä state.
    allue
    allue

Viestien lukumäärä : 123
    Ikä : 35

Fly on the Wings - Wingauksen moraali ja etiikka Empty Vs: Fly on the Wings - Wingauksen moraali ja etiikka

Viesti  allue La Helmi 21, 2009 10:04 am

Todella hyviä pointteja ja täysin asiaa. Itse tahtoisin lisätä tähän vielä yhden asian:

- Lukittaminen. Eli periaatteessa minun mielestäni jos PUA sanoo jonkun olevan hänen targettinsa, PUA:n pitää olla tällöin kiinnostunut tytöstä, ettei ota sitä vaan social prooffiksi etc eli lukita sitä tyttöä. Joku muu(esimerkiksi wingi) voi pitää tytöstä jolloin olisi väärin lukittaa eli estää häntä yrittämästä saada tätä tyttöä.

Ja haluisin painottaa vielä kahta kohtaa tossa, minkä ite sanoitkin, eli tuo: "Toki on myös tärkeätä wingmanina muistaa että ei vedä alas ystävää jolla on hyvä state." ja "Aina kunnioita toista <- Tärkein kohta mielestäni!"

"• Jos target näyttää enemmän kiinnostusta wingmania kohtaan, niin lähdette setistä pois tai sitten wingmani lähtee siitä pois." Joo, toi on ihan ok periaate, mutta mun mielestä setissä ei mee aina nallekarkit tasan. Eli toisinsanoen välillä se sun targetti ei vaan lämpee sulle ja sattumoisin lämpee sun wingille. Niin siinä vaiheessa vois melkeen antaa sitten wingin yrittää(mutta ei tarvii setistä aina pois lähteä. Sillonhan wingistä tulee PUA ja sä muutut wingiksi ja nyt siis puhutaan 2-seteistä ja isommista). Toki sen voi myös tehä silleen et sanot wingille et sä yrität eka mut jos ei onnistu niin sitte wingi saa vapaat kädet.
    McLovin
    McLovin

Viestien lukumäärä : 100

Fly on the Wings - Wingauksen moraali ja etiikka Empty Vs: Fly on the Wings - Wingauksen moraali ja etiikka

Viesti  McLovin Su Helmi 22, 2009 6:01 am

allue kirjoitti: "• Jos target näyttää enemmän kiinnostusta wingmania kohtaan, niin lähdette setistä pois tai sitten wingmani lähtee siitä pois." Joo, toi on ihan ok periaate, mutta mun mielestä setissä ei mee aina nallekarkit tasan. Eli toisinsanoen välillä se sun targetti ei vaan lämpee sulle ja sattumoisin lämpee sun wingille. Niin siinä vaiheessa vois melkeen antaa sitten wingin yrittää(mutta ei tarvii setistä aina pois lähteä. Sillonhan wingistä tulee PUA ja sä muutut wingiksi ja nyt siis puhutaan 2-seteistä ja isommista). Toki sen voi myös tehä silleen et sanot wingille et sä yrität eka mut jos ei onnistu niin sitte wingi saa vapaat kädet.

Toi on musta hyvä periaate. Tässä on kuitenkin kyse kiinnostavien ihmisten tapaamisesta, joka muuten ei välttämättä onnistuisi. Jonkin näköistä kohtuutta setin avaajaltakin odottaisin. Jos hänen targetti on esim. kiinnostunut wingmanista, niin antaa hänelle oikeuden ottaa sen.

Suuri kysymys jota olemme pohtineet! Kuinka monta targettia voi olla samaan aikaan esim. klubilla? kuinka kauan tämä säilyy? Jos teet toisen kanssa CK, niin raukeaako aiempi targettisi? mielipiteitä Lordit ja pimpit!
    allue
    allue

Viestien lukumäärä : 123
    Ikä : 35

Viesti  allue Su Helmi 22, 2009 7:47 am

McLovin kirjoitti: Suuri kysymys jota olemme pohtineet! Kuinka monta targettia voi olla samaan aikaan esim. klubilla? kuinka kauan tämä säilyy? Jos teet toisen kanssa CK, niin raukeaako aiempi targettisi? mielipiteitä Lordit ja pimpit!

Joo.. nää on näitä ikuisuuskysymyksiä. Mun mielestä noi riippuu aika pitkälti tilanteesta eli vaikea yleistää. Siinä siis pitäs varmaan sopia erikseen miten mitä ja missä jne.
    Lorentz Cinnamon
    Lorentz Cinnamon

Viesti  Lorentz Cinnamon Su Helmi 22, 2009 8:55 am

[quote="McLovin"]
    allue kirjoitti:

Suuri kysymys jota olemme pohtineet! Kuinka monta targettia voi olla samaan aikaan esim. klubilla? kuinka kauan tämä säilyy? Jos teet toisen kanssa CK, niin raukeaako aiempi targettisi? mielipiteitä Lordit ja pimpit!

No sinäsä raukeaa jos olet jo vetämässä uutta KCta uuden muijan kanssa. Niin kyllä silloin saa toinen wingi ottaa sen aikasemman.
    Toki en se on alempi arvosta ja helpompaa jos wingi nappaa sen aikasemman HBn. Syynä siihen on kaksi vaihtoehtoa. Ensimmäinen syy on se että hänet on jo "lämmitelty". Hänelle on jo se kiimainen mode, jolloin on paljon helpompaa lähestyä ja mennä suoraan vetämään KCta. Yrittäkääpä joskus mennä nuolemaan jonku muijan kanssa joka just on nuollu toisen random äijän kanssa. Tuutte näkemään ihmeitä!
    Toinen syy saattaa olla se että se eka HB yksinkertaisesti halua tehdä PIMPin mustasukkaiseksi nuolemalla wingin kanssa.
    McLovin
    McLovin

Viesti  McLovin Su Helmi 22, 2009 9:38 am

Lorentz Cinnamon kirjoitti:
    McLovin kirjoitti:

No sinäsä raukeaa jos olet jo vetämässä uutta KCta uuden muijan kanssa. Niin kyllä silloin saa toinen wingi ottaa sen aikasemman.
    Toki en se on alempi arvosta ja helpompaa jos wingi nappaa sen aikasemman HBn. Syynä siihen on kaksi vaihtoehtoa. Ensimmäinen syy on se että hänet on jo "lämmitelty". Hänelle on jo se kiimainen mode, jolloin on paljon helpompaa lähestyä ja mennä suoraan vetämään KCta. Yrittäkääpä joskus mennä nuolemaan jonku muijan kanssa joka just on nuollu toisen random äijän kanssa. Tuutte näkemään ihmeitä!
    Toinen syy saattaa olla se että se eka HB yksinkertaisesti halua tehdä PIMPin mustasukkaiseksi nuolemalla wingin kanssa.

ekaan boldaukseen: Mutta tuskin se Pimp jättää targettiaan jos on sen onnistunut lämppäämään. Ainoa asia miten näkisin sen "alempiarvoiseksi" on se, että setti on jo silloin avattu, joten avaamista ei tarvitse tehdä. Mutta kyllä siinä joutuu sen naisen itselleen viettelemään.

Tietenkin naiselle joka on juuri nuollut on helpompi mennä vetämään Ckta, mutta se ei tosiaan tarkoita, että se olisi lähdössä minun/sinun kanssa minnekkään. Hänen vain on helppo suudella, koska estot on mennyt siltä osa-alueelta. Seuraavaksi ne pitää riisua seuraavalta jne.

Tuo voi olla yksi syy, mutta pitäisin todenäköisempänä, että hän näkee wingin kivempana, kiinnostavampana, söpömpänä (keksi itse lisää).. Titenkin flirttiä hän voi vetää wingille saadakseen PIMPin mustasukkaseksi, mutta harvemmin KC asti menee sen suhteen. Mutta tämän flirtin voi myös tulkita vaikkapa Shit Testaamiseksi.

Jos targetti osoittaa wingiin suurempaa mielenkiintoa, niin minusta PIMPin olisi syytä astua sivuun. Itse olen valmis astumaan sivuun.

Hienoa, että nämä herättävät keskustelua ja sitä syntyy.. Keep on going!
    Lorentz Cinnamon
    Lorentz Cinnamon

Viesti  Lorentz Cinnamon Su Helmi 22, 2009 2:59 pm

[quote="McLovin"][quote="Lorentz Cinnamon"]
    McLovin kirjoitti:

Jos targetti osoittaa wingiin suurempaa mielenkiintoa, niin minusta PIMPin olisi syytä astua sivuun. Itse olen valmis astumaan sivuun.

Tämä sitten antaa jatkossa mahdollisuutta toiselle tulla ottamaan toisen targetin ihan milloin vain. Perusteella se että vahingossa sai targetilta enemmän huomiota... jos tälläsillä pelisäännöillä tulee pelata, niin se olisi wingauksen tuho. Sillä jos wingien välillä tulee tällainen tilanne niin kummatkin alkaa siinä vaiheessa tajuta AMOGata toisiaan, jolla ei sitten sais settiä jatkettua mitenkään jos on kahesta hyvästä PIMPistä kiinni.
    En itse ottaisi sellaista PIMPiä wingmaniksi, jos niillä pelisäännöillä tulisi pelata...

...toki voihan sitä aina laatia omat rajat milloin saa ottaa toisen "targetin". Oma henkilökohtainen raja menee just KCn jälkeen. KCn jälkeen niin wing ei saisi ottaa PIMPin/playerin targettia, jos PIMP/playeri ei anna siihen lupaa. Ennen sitä en toki välitä kovinkaan paljon, en ainakaan enään. Jos wingmani on onnistunut saamaan hänet, niin tiedän itse että en ole pelannut tilannetta täysin oikein.

Haluan myös painottaa sitä että jos PIMP antaa wingille luvan ottaa targetin niin asia OK. Toki ei saa wingin olettaa PIMPin antavan pois targettia.
    McLovin
    McLovin

Viesti  McLovin Ma Helmi 23, 2009 1:32 am

[quote="Lorentz Cinnamon"][quote="McLovin"]
    Lorentz Cinnamon kirjoitti:
    McLovin kirjoitti:

Tämä sitten antaa jatkossa mahdollisuutta toiselle tulla ottamaan toisen targetin ihan milloin vain. Perusteella se että vahingossa sai targetilta enemmän huomiota... jos tälläsillä pelisäännöillä tulee pelata, niin se olisi wingauksen tuho. Sillä jos wingien välillä tulee tällainen tilanne niin kummatkin alkaa siinä vaiheessa tajuta AMOGata toisiaan, jolla ei sitten sais settiä jatkettua mitenkään jos on kahesta hyvästä PIMPistä kiinni.
    En itse ottaisi sellaista PIMPiä wingmaniksi, jos niillä pelisäännöillä tulisi pelata...

...toki voihan sitä aina laatia omat rajat milloin saa ottaa toisen "targetin". Oma henkilökohtainen raja menee just KCn jälkeen. KCn jälkeen niin wing ei saisi ottaa PIMPin/playerin targettia, jos PIMP/playeri ei anna siihen lupaa. Ennen sitä en toki välitä kovinkaan paljon, en ainakaan enään. Jos wingmani on onnistunut saamaan hänet, niin tiedän itse että en ole pelannut tilannetta täysin oikein.

Haluan myös painottaa sitä että jos PIMP antaa wingille luvan ottaa targetin niin asia OK. Toki ei saa wingin olettaa PIMPin antavan pois targettia.

Näistä ei ole olemassa mitään objektiivisia totuuksia, vaan kyseessä on puhtaat mielipiteet. Tarkoitan nytten tilannetta jossa on koittanut pitkään targettia, mutta hän ei ole osoittanut mielenkiintoa.

Näistä tietenkin sovitaan ensiksi Pimpin ja wingin kesken? wingi voi kysyä "saanko ottaa targettisi, koska hän osoittaa minua kohtaan suurempaa mielenkiintoa?" Mielestäni PIMP osoittaa vain suurta itsekkyyttä, jos ei ole valmis antamaan targettiiaan wingille. Mutta ei tietenkään Wingi saa tehdään mtn oletuksia "jahas, mä otan nyt ton toisen targetin, ku se ei oo puhunut sille mitään 5 minuuttiin." Nämä voidaan aina hoitaa tapauskohtaisesti. Mutta täytyy olla myös valmis luopumaan omasta targetistaan ja antaa eegon murteua pitkin baarin lattiaa.

Sponsored content

Viesti  Sponsored content

Kellonaika on nyt To Marras 21, 2024 1:01 am