Cut The Shit

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Cut The Shit

Connecting people

Negatiivisista tulevaisuuden ennusteista luopuminen

Drama
    Drama

Viestien lukumäärä : 99
    Ikä : 35

Negatiivisista tulevaisuuden ennusteista luopuminen Empty Negatiivisista tulevaisuuden ennusteista luopuminen

Viesti  Drama To Tammi 21, 2010 12:30 am

Tämän viimeisen viikon aikana olen joutunut itselleni vieraaseen tilanteeseen, jossa tyttöystäväni kaverit ovat puhuneet minusta ''selkäni takana'' tyttöystävälleni. Jutun juuret juontavat uuteen vuoteen, jolloin siis liekitin baarissa gf:n kavereiden ollessa samassa paikassa. En siis tehnyt mitään kenenkään kanssa(closea siis) tanssin vain ja pidin hauskaa, tästä nämä orbiterssit vetivät omat johtopäätöksensä ja toimivat chodeille tyypillisin tavoin ---> hätäpuheluita ja viestejä gf:lleni. Sain kuulla tästä vain pari päivää sitten ja aloin saman tien miettimään päässäni ''Mitä jos orbiterssit valehtelevat? Mitä jos gf:ni ottaa asian niin vakavasti, että hän eroaa minusta? Mitä tilanne menee kaverit vs. minä-kamppailuksi? Mitä jos, mitä jos, mitä jos...''.

Huomasitte varmaan yhtäläisyyden näillä kaikilla listaamillani esimerkki ajattelutavoilla, joka on siis oletus tulevaisuuden negatiivisuudesta. Miksi en ajatellut vaikka seuraavanlaisesti: ''Ei minulla ole mitään hätää sillä tiedän mitä olen tehnyt, ei ole siis mitään pelättävää''. Ensimmäinen ajattelutapa on äärimmäisen itsetuhoavaa!!! Siinä alkaa ajan myötä itsekin uskoa tehneensä, jotain väärää ja sitten siihen alkaa yhdistämään kaikkia muita negatiivisia ajatuksia ja niin siitä syntyy illuusio todellisuudesta. Tässä omassa pikkutodellisuudessasi sitten on kaikki mahdollista ja voit keksiä sinne mitä vain uskot. Esim. ''tyttöystäväsi kaverit haluavat panna häntä ja siksi keksivät valheita sinusta''. Suomeksi vielä: kun mietit asioiden tapahtuvan aina negatiivisesti etukäteen niin siitä syntyy itsellesi todellisuus ja usein lopputulos onkin myös oman sen hetkisen todellisuuden mukainen.

Minun tilanteessani tajusin(en väitä, että yllä mainittu havainto olisi totta, se on vain mielipiteeni) tämän asian hetken sitä pohdittuani. Ihmettelin itsekseni, että miksi minulla on näin paskafiilis vaikka en ole tehnyt mitään väärää, en ole rikkonut arvojani saati sitten toiminut epäkunnioittavasti tyttöystävääni kohtaan. Päätin tämän tajuttuani etten aio miettiä mitä tyttöystäväni kaverit ovat minusta sanoneet, olkoon se sitten valheita tai mitä lie, minä en aio murehtia asioista joihin en voi itse vaikuttaa. Voisi sanoa, että tuo on sama asia kuin ''living in the moment'' ja sitähän se taitaa ollakin. Suosittelen kaikkia muitakin välttämään itsetuhoisia tulevaisuuden ja nykyhetken ennustuksia ja keskittyvän elämään nykyhetkessä, nykyisillä tiedoillaan, nykyisten arvojensa mukaan ja tietämään omantilanteensa sillä kukaan muu ei voi sitä tietää, kuin sinä itse.

''Sinä olet se mitä tiedät olevasi, et se mitä toiset väittävät olevasi'' Jeffy (C)

Viimeinen muokkaaja, Drama pvm To Tammi 21, 2010 12:38 am, muokattu 2 kertaa
    Drama
    Drama

Viestien lukumäärä : 99
    Ikä : 35

Negatiivisista tulevaisuuden ennusteista luopuminen Empty Vs: Negatiivisista tulevaisuuden ennusteista luopuminen

Viesti  Drama To Tammi 21, 2010 12:34 am

Minun tilanteeni gf:n kanssa on nyt ihan hyvällä mallilla. Kävin eilen hänen luonaan ja hän luotti sanaani 100%:sesti, tänään hän tapaa kaverinsa ja aikoo kysyä mikä tämä juttu heidän osaltaan oikein oli. Kaikki hyvin siis täällä päin, no problems Smile

Vieläkin päässäni tosin velloo negatiivisia ajatuksia tämän päivän meetingistä vaikka tiedän missä minä itse menen. Kannattaa varmaan vain uskoa itsekin oma sanoma Wink Very Happy

Kellonaika on nyt To Marras 21, 2024 12:57 am